sâmbătă, 9 octombrie 2010

Reconditionare janta aliaj

Una din jantele mele a avut un incident cu mult timp in urma iar vopseaua aplicata atunci s-ar stricat de tot. Zilele trecute m-a pus pe reparat :)

Ustensile folosite:
  • smirghel P400 si P600
  • diluant Kober
  • alcool izopropilic
  • grund antirugina gri Very-well (spray)
  • vopsea argintiu diamant Dupli-Color (spray)
  • lac incolor Nigrin (spray)
Janta arata cam asa, in partea stanga se poate vedea o mare zona de culoare gri inchis:

smart repair

Zona afectata, care pana la urma ajuns sa fie aproape jumatate din buza jantei, a fost smigheluita cu P400 si apoi P600, ambele pe ud. Dupa operatie de smirgheluire, am ramas cu o suprafata mult mai uniforma:

smart repair

smart repair

smart repair

smart repair

smart repair

Inainte de mascare, am sters zona afectat cu diluat si apoi cu IPA (alcool izopropilic) pentru a indeparta orice urma de grasime sau particule/substante care pot interfera cu aderarea vopselei.

A urmat mascarea zonei afectate. Am mascat anvelopa, iar pentru lasa ramane cu o linie de demarcare intre vopseaua veche si cea noua am incercat sa fac pierduta aceasta diferenta. Pentru asta, am asezat banda de mascare astfel incat sa nu se lipeasca de janta ci se stea suspendata.

Apoi am trecut la grunduire. Am dat 3 straturi, la intervar de aprox. 10min pe care le-am uscat independent cu feonul.

smart repair

smart repair

Apoi a urmat vopseaua, care a fost supusa unui tratament asemanator:

smart repair

smart repair

smart repair

Lacul l-am dat ziua urmatoare, si a fost aplicat tot in 3 straturi la interval ceva mai mare, de vreo 15-20min intre straturi.

La final janta arata cam asa:

smart repair

smart repair

smart repair

smart repair

smart repair

smart repair

smart repair

Fiind o culoare mai speciala (Rial Sterling Silber) si neavand ajutorul producatorului pentru a avea codul de culoare al jantei, am fost nevoit sa opteaz pentru o nuanta care mi s-a parut mie ca se apropie cel mai mult. Desigur, diferenta este sesizabila, dar fata de cum arata inainte, eu zic ca este arata mult mai bine. Pentru jante de culoare standard sunt sigur ca acest tip de reparatie poate fi aproape insesizabil.

La final, janta a fost polishata de mana cu un spot pad de polish si Menzerna PO85RD iar apoi am aplicat peste tot CG Wheel Guard :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu