sâmbătă, 9 octombrie 2010

Daewoo Nubira II - curatare si protectie

"Ieri" m-am ocupat cateva ore de masina unui coleg. Este o Nubira II argintie care a beneficiat de o mica infrumusetare, ocazie cu care am reusit sa fac si cateva poze.


Fiind argintie, panza de paianjen nu era foarte evidenta iar masina arata destul de bine in general ea fiind polishata manual cu Prevent de 1-2 ori pe an si era tratata cu Collinite 476S.

Produse folosite:
  • Sonax Gloss
  • ABRO BUG&Tar Remover
  • Sonus Sheepskin washmitt
  • Dodo Juice Lime Prime
  • Collinite 845
  • Sonus Tire Gel
  • Kestrel DAS6
  • Sonus SFX2 polish pad
  • Menzerna PO85RD3.02
Masina a fost spalata folosind metoda cu 2 galeti, sampon Sonax Gloss si o manusa de blana Sonus. Fiind destul de curata initial am sarit peste poze.

Dupa spalare masina a fost curatata local cu ABRO Bug&Tar Remover pentru a inlatura bitumul si urmele de seva de copaci.

nubira2,vali

nubira2,vali

Dupa clatirea zonelor afectate masina a fost stearsa cu Viking MF Drying Towel si in acelasi timp am inspectat starea masinii folosind lanterna Brinkmann.

nubira2,vali

nubira2,vali

nubira2,vali

Chinuiala destul de mare in a vedea/captura zgarieturile pe argintiu. Dupa cum se poate vedea panza de paianjen este prezenta dar culoarea ascunde destul de bine defectele.

Masina fiind intretinuta periodic si verificand vopseaua am considerat ca nu este nevoie de argila. Chiar am incercat pe o zona si argila ramanea curata, asa ca am sarit peste acest pas.

Scopul infrumusetarii a fost de curatare a vopselei (o ascunde argintiul bine defectele dar este in acelasi timp sensibil la contaminare) si de a reda luciul masinii apoi protejarea ei.

Pentru asta am optat pentru Dodo Juice Lime Prime aplicat cu un pad Sonus SFX2 si DAS6. Lime Prime se preteaza foarte bine pentru asa ceva, multumita proprietatilor de curatare dar si particulelor abrazive care redau luciul vopselei.

Lime Prime a fost lucrat asemanator unui polish, viteza 5.5, presiune medie (1-2 rotatii pe secunda) miscari lente, totul timp de 7-8 treceri pentru fiecare zona.

Dupa Lime Prime vopseaua nu numai ca arata mai bine dar se simtea mai fina la atingere.

nubira2,vali

nubira2,vali

nubira2,vali

nubira2,vali

Pozele sunt putin optimiste, corectia nu a fost asa de buna pe toata masina. Probabil am prins niste panouri revopsite pentru poze, unde vopseaua era mai moale. Oricum, corectia a fost in jur de 50%. Deloc rau pentru un pre-wax cleanser :)

Pentru protectie am folosit Collinite 845, fiind foarte usor de aplicat si sters si oferind o durabilitate buna.

Dupa operatiunea de curatare/polishare, padurile mele s-au resimtit, fiind pline de jeg:

nubira2,vali

nubira2,vali

Farurile au fost polishate cu Menzerna PO85RD3.02 si un spot pad SFX2, fiind putin oxidate. Acest combo a inlaturat foarte bine oxidarea si le-a redat stralucirea.

Inainte

nubira2,vali
Dupa

nubira2,vali

Pozele de la final

nubira2,vali

nubira2,vali

nubira2,vali

nubira2,vali

nubira2,vali

nubira2,vali

nubira2,vali

nubira2,vali

nubira2,vali

nubira2,vali

Anvelopele au fost tratate cu Sonus Tire&Bumper Gel, folosind aplicatorul de la ceara Sonax Xtreme1 :) Il gasesc perfect in ultima vreme pentru a aplica dressing pe anvelope.

Timp de lucru efectiv 3-3.5 ore

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu