vineri, 22 octombrie 2010

Comparatie solutii de curatat jante: Sonax full-effect vs Einszett

Solutiile comparate au fost: Sonax Xtreme full effect wheel cleaner si 1Z Wheel Cleaner. Desi sunt solutii foarte diferite ca metoda de actiune, eu am avut succes cu ambele in a elimina pilitura de placute de frana fixata in lac. Solutia Sonax este una neutra si foloseste mai multe ingrediente "bine alese" pentru a elimina aceste particule pe toate tipurile de jante, pe cand solutia 1Z se bazeaza pe un amestec de acizi pentru a dizolva pilitura.

sonax,1z,wheel_cleaner

Partea pe care voi aplica solutia Sonax, inainte de aplicare:

sonax,1z,wheel_cleaner

Partea pe care voi aplica solutia 1Z, inainte de aplicare:

sonax,1z,wheel_cleaner

Prima aplicare a solutiei Sonax:

sonax,1z,wheel_cleaner

Prima aplicare a solutiei 1Z:

sonax,1z,wheel_cleaner

Sonax full-effect a fost lasat sa actioneze 4-5 minute apoi frecat cu o pensula. Einszett a fost lasat sa actioneze 1 minut si apoi frecat cu o alta pensula pentru a nu contamina rezultatele.

Intre timp m-am desteptat si am gasit o varianta mai sugestiva de a prezenta care poza apartine carei solutii.

Deci, rezultatul cu Sonax full-effect dupa prima aplicare:

sonax,1z,wheel_cleaner

Rezultatul cu Einszett dupa prima aplicare:

sonax,1z,wheel_cleaner

Dupa prima runda, Sonax full-effect are un mic avantaj. Am continuat si am mai aplicat o inca o data ambele solutiile.

Sonax full-effect la a doua aplicare:

sonax,1z,wheel_cleaner

Einszett la a doua aplicare:

sonax,1z,wheel_cleaner

Si rezultatele dupa a doua runda... Prima oara Sonax:

sonax,1z,wheel_cleaner

... si Einszett:

sonax,1z,wheel_cleaner

Dupa a doua runda, Sonax full-effect a capatat un avans si mai mare. Einszett mi s-a parut ca nu mai facut mult la a doua aplicare.

Runda 3

Sonax full-effect imediat dupa aplicare:

sonax,1z,wheel_cleaner

Einszett imediat dupa aplicare:

sonax,1z,wheel_cleaner

Ca si pana acum, timpii de actionare al solutiilor au fost de 4-5 minute pentru Sonax si 1 minut pentru Einszett. Ambele zone au fost frecate cu pensule separate.

Rezultatele "finale" dupa 3 aplicari cu fiecare solutie de curatat:

Sonax full-effect

sonax,1z,wheel_cleaner

Einszett

sonax,1z,wheel_cleaner

In 3 aplicari Sonax full-effect a reusit sa inlature aproape toate particulele de pilitura, fata de Einszett unde au ramas mai multe. Punctele ramase pe zona de la Sonax sunt probabil Bitum, ele fiind inlaturate usor dupa Tar Remover si argila. Pilitura de fier nu iese chiar usor nici cu argila.

Ultimul test pentru aceasta comparatie a fost facut cand am curatat intreaga janta. Am pulverizat Sonax full-effect pe toata janta. Dupa 4 minute de actionare, pe zona unde aplicasem deja de 3 ori Sonax nu mai iesea aproape nimic, doar cateva puncte ratacite.

sonax,1z,wheel_cleaner

Pe zona unde aplicasem de 3 ori Einszett, solutia Sonax a sangerat bine, semn ca indeparteaza multe depuneri. Totusi, trebuie mentionat ca fata de zonele adiacente, unde nu aplicasem nimic, culoarea nu era la fel de intensa; semn ca Sonax-ul a avut mai putin de lucru.

sonax,1z,wheel_cleaner

Sper ca v-a placut comparatia si o considerati utila. Orice comentarii sunt binevenite! :)

Daca am ratat ceva, nu ezitati sa intrebati :)

5 comentarii:

  1. un blog foarte util!!! felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, intr-adevar si eu folosesc Sonax Full Effect pe jante si e foarte eficient impotriva depunerilor de praf de la placutele de frana. Daca nu cureti cu o astfel de solutie in timp se depune praful si foarte greu mai scapi de el.
    Am vavut ca a intrat la noi pe piata Nigrin, tot o marca nemteasca cu acelasi efect de inrosire in contact cu praful de la placute, o sa il incerc. Se gaseste la pompa de 1L in Real. Tot in Real la Ploiesti am gasit aproape toata gama Sonax. Ma bucur ca sunt la indemana si nu trebuiesc comandatte de pe net.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte util tutorialul. Daca iti plac ambele solutii, poti folosi Sonax cand janta este foarte murdara si contaminata, iar 1Z cand se face o curatare rapida. Felicitari si pentru blog!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari! De acum inainte ma voi apuca si eu de treaba. Toate comentariile au elogiat doar produsele si n-au zis nimic de mana detailerului. :) Poti avea talent cu carul si sa n-ai cu ce ti-l pune in valoare si viceversa. Omu' e meserias si se vede din toate prezentarile facute.

    RăspundețiȘtergere
  5. O sa caut si eu Sonax , pe la Carrefour si pe la statiile peco ... stau in Focsani ... sa vad daca voi gasi ...

    RăspundețiȘtergere