luni, 3 iunie 2013

Review Sonax Perfect Finish Cut 4/6 Finish 6/6



Review Sonax Perfect Finish Cut 4/6 Finish 6/6

Am folosit acest polish in cursul weekend-ului trecut, ocazie cu care am facut si cateva poze pentru posteritate :)

Sonax Perfect Finish 4/6 (Sonax PF de acum incolo) este un polish din gama Profiline cu o abrazivitate medie (4 din 6 pe scara lor) si un luciu foarte bun (6 din 6), destinat in special inlaturarii de gunoaie, praf si curgeri ale lacului de vopselele proaspete intr-un singur pas.



L-am folosit pe un Seat Ibiza din 2007 care avea atat repere cu vopsea originala dar si revopsite. "Utilajul" folosit a fost masina de polishat rotativa Einhell BT-PO1100E, taler cu margine flexibila si bureti de polish 3M galbeni de 6".
In varianta la 250ml vine ambalat intr-un recipient de tip tub, nu foarte practic. Eu am fost nevoit sa transfer cu degetul pe pad fiindca tubul dispensa o cantitate mult prea mare.

Pentru inceput, am trasat o linie de polish pe capota care a fost preluata direct burete din mers, pentru a-l acoperi uniform cu polish.



Ulterior am folosit cate 2 bobite foarte mici de polish pentru fiecare zona ce urma a fi polishata, in general, aceste zone fiind patrate nu mai mari de 50x50cm.
Am urmat tehnica de lucru recomandata de Sonax pentru acest polish, cu un pas in plus fiind printre primele dati cand foloseam polish-ul si am vrut sa evit cu orice pret hologramele.
Aceasta este:
1. intinderea polish-ului la viteza mica (1000rpm in cazul meu)
2. polishare cu viteza mica si presiune mare pentru o perioada relativ scurta (20-30 sec. recomanda ei), eu am facut vreo 5-6 treceri miscand masina de polishat cu viteza medie
3. polishare cu viteza marita (1300rpm) si presiune scazuta pentru 1 min., eu am facut vreo 10 treceri, folosind aceleeasi viteza medie de miscare a masinii de polishat
Extra - Sonax recomanda oprirea procesului de polishare aici, eu insa am mai facut un pas.
4. polishare la viteza mica si fara presiune pentru inca vreo 4 treceri, viteza medie

Mai jos se poate observa diferenta de compresie a buretelui 3M galben intre pasul 2 si 3.

Pasul 2, presiune mare



Pasul 3, fara presiune/presiune scazuta



Vopseaua prezenta panza de paianjen uzuala si o usuara matuiala din cauza metodelor de spalare incorecte, dar nimic de speriat





Avand unele repere cu vopsea originala si unele revopsite, corectia a fost pe masura. Unele panouri au raspuns mai bine la polish, avand o corectie de 70-80%, altele mai prost avand o corectie de 50%.
Spre exemplu, panoul de mai a beneficiat de o corectie buna



Precum si acesta, care as putea spune s-a corectat peste 90%

Inainte



Dupa



Sau



Pe alte panouri insa, banuiesc cele cu vopsea originala, corectia a fost mai slaba, asa cum se poate vedea in pozele 50/50 de mai jos





Asta demonstreaza inca o data ca polish-ul se alege in functie de duritatea vopselei, iar asta se poate afla doar prin incercari.
Polish-ul a demonstrat ca are suficienta putere de corectie pe o vopsea medie/moale dar in acelasi timp finiseaza bine. Eu l-as compara cu Menzerna PO203/S (sau PF2500 cum se numeste mai nou). Chiar am facut un panou cu PO203 si rezultatele au fost similare, ba chiar un plus de luciu pentru Sonax PF.
De asemenea, este de apreciat la el timpul de lucru destul de scurt.

Un aspect negativ la el este ca incarca foarte repede buretii, lucru pe care il citisem dinainte sa-l folosesc dar tot m-a suprins. Desi am folosit cantitati mici de polish (zic eu), buretii tot se incarcau cu reziduuri de polish care ramaneau pe panou si faceau polish-are mai dificila. Petele lasate de reziduuri se inlatura rapid cu IPA (alcool izolpropic) 25% dar necesita mai multi bureti pentru a lucra cat mai consistent.
Eu am folosit practic 3 bureti pentru o masina mica (practic au fost 2 iar unul dintre ei a fost spalat in timpul polish-arii), ceea ce mi se pare destul de mult.

Revenind la corectia oferita, l-am folosit si pe stopuri unde a corectat/finisat foarte bine.

Inainte



Dupa




Inainte



Dupa



Sonax se lauda ca acest polish ar inlatura zgarieturi lasate de smirghel pana la P2000. Din ce testat eu, n-am vazut asemenea corectie pe vopseaua masinii mele, care este de duritate medie. Poate pe vopsele noi sau pe vopsele intarite mai moi.

Concluzionand,
as mentiona ca plusuri:
- corectie buna pentru vopsele medii si moi
- finisare foarte buna
- timp de lucru scurt

Iar ca minusuri:
- probabilitate foarte mare de a incarca buretele rapid
- corectie slaba pe vopsele tari

Eu vad acest polish foarte bun pentru polisharea intr-un singur pas pe vopsele moi/medii sau ca polish de finisare pe vopsele tari, dupa ce in prealabil defectele au fost inlaturate cu un polish mai abraziv.


Comentariile de orice fel sunt bine venite :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu