Salutare,
In urma cu ceva timp am participat la curatarea unei Chevrolet Epica, ocazie cu care am facut si cateva poze. Nu prea multe ca ne toropea canicula, dar am o supriza totusi ;)
Fiind de culoare alba si foarte mare, ne-am concentrat pe partea de curatare si protectie. Culoarea ascunde foarte bine panza de paianjen asa ca n-am polishat-o, fiind munca in zadar.
Planul era sa o decontaminam, curatam si sa aplicam o protectie pentru viitor.
Masina nu era excesiv de murdara, dar avea destule insecte pe bot :)
Spalarea a fost facuta cu ABRO Wash&Wax si o manusa de MF Meguiars, apoi botul a fost curatat cu ABRO Bug&Tar remover. Acesta din urma a inlaturat foarte bine urmele de insecte dar s-a cam chinuit cu bitumul.
Am continuat cu 1Z Acrysol pentru a inlatura restul urmelor de bitum.
Cat Vali a spalat masina, eu m-am ocupat de roti si contra-aripi, care nu aratau prea bine.
Am folosit 1Z Wheel Cleaner, Chemical Guys Grime Reaper 1:5 si diverse perii/pensule:
- o pensula rotunda pentru fatele jantelor
- Vikan Soft wheel brush pentru interior
si pentru contr-aripi Vikan Multi brush, impreuna cu CG Grime Reaper, care a fost folosit si pe anvelope
Dupa curatare, jantele au fost tratate cu Prima Wheel Armour pentru a preveni depunerea mizeriei
Anvelopele au fost curatate cu IADA Tyre Cleaner/Dressing
Apoi am trecut la decontaminare cu claybar (argila) Optimum Opti-clay si Dodo Juice Born Slippy pe post de lulbrifiant
Spre suprinderea mea, am gasit foarte putina contaminare. Masina este spalata in mod normal la perii si se pare ca au avut un efect "benefic" :D, cel putin din acest punct de vedere. Morala zilei: daca vreti sa preveniti contaminarea, spalati masina la perii automate :D
Iata ce am cules de pe intreaga capota, si este MARE
Pe praguri am gasit o chestie rosiatica care n-am reusit sa-mi dau seama ce este. Cert este ca se lua in bucati, semanand cu un plastic.
Am facut o inspectie rapida in soare si am trecut la curatarea in profunzime a vopselei
Pentru asta am folosit Optimum Poli-Seal si un burete de polish Menzerna, impreuna cu masina de polishat CleanYourCar/Kestrel DAS6. Tehnica de lucru a fost asemanatoare unui polish (Poli-Seal continand si ceva abrazive) adica intins pe viteza 3 apoi lucrat cu presiune moderata pe viteza 5-5.5 timp de 1-2 minute.
Dupa jumatate de masina, buretele nu arata prea grozav, semn ca Poli-Seal a intalturat destula mizerie
Am schimbat buretele si am continuat, obtinand cum era de astept un rezultat asemanator si pe cealalta jumatate.
Pe masura ce ne invarteam in jurul masinii am mai atenuat si unele zgarieturi mai adanci, ca aceasta
Am folosit un spot-pad portocaliu Lake Country CCS si Menzerna PO203.
Dupa cateva incercari am ajuns la concluzia ca vopseua este tare pe aceasta masina. Menzerna PO203 cu burete Sonus SFX2 abia a corectat 40-50% din panza de paianjen, iar cu spot-pad orange CCS abia ajuns pe la 60-65%. Iar Poli-Seal nu prea s-a atins de panza de paianjen, doar a adus ceva luciu in plus.
Avand spot-pad-ul montat pe masina de polishat am lustruit si stopurile care erau destul de obosite
Si dupa (orange CCS + Menzerna PO203)
La final am aplicat FK1000P 'Big White', o ceara predestinata pentru aceasta masina :D Pe langa nume, este o ceara sintetica (sealant) care ofera o durabilitate foarte buna.
Cateva poze de final
Supriza de care vorbeam la inceput este un time-lapsed video cu ce s-a intamplat in mare:
Comentariile de orice fel sunt bine-venite!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu