Weekend-ul asta m-am ocupat putin de masina, doar a venit primavara si trebuia facut ceva cu toata mizeria stransa de-alungul iernii :)
Mai ales ca masina face 10 ani in cateva luni, se cerea un mini-detailing :)
Neavand spatiu la dispozitia mea, ca de obicei a trebuit sa ma deplasez in alte parti, deci toata distractia a inceput pe la ora 12 :( Ziua de sambata a fost urata in prima jumatate dar chiar si asa am zis sa ma apuc de treaba, macar o parte din ce mi-am propus tot ar trebui sa reusesc sa fac.
Masina era plina de mizeria uzuala, parca orice as face tot murdara ajunge, intr-un timp destul de scurt.
Am inceput, ca de obicei, cu curatarea rotilor. Avand unele zone contaminate cu praf de placute am optat pentru solutia de curatat jante de la 1Z, fiind acida si mai puternica impotriva lor.
Odata cu jantele m-am ocupat si de contr-aripi, fiind degresate cu CG Grime Reaper si Vikan multi brush. Acelasi combo l-am folosit si pentru curatarea anvelopelor.
Pentru jante, am folosit o pensula rotunda si Daytona Speedmaster Wheel Brush pentru curatarea interiorului rotilor.
1Z Wheel Cleaner a fost lasat sa actioneze cca 1min. conform instructiunilor apoi agitat cu pensula si clatit din abundenta. Dupa tratament, o parte din contaminare a disparut, dar trebuie sa trec la clay pentru a indeparta tot. Oricum mi-am propus sa le dau jos si sa le curat cum trebuie... Dar asta, alta data :)
Cu rotile si contra-aripile curate si amenintat de ploaie am luat o mica pauza, dar nu inainte de a mai face cateva poze :)
Apoi am luat CG Green Clean si am trecut la curatarea zonelor predispuse la acumulari de mizerie: bandouri, chedere, oglinzi etc
Tot asteptand sa vad ce se intampla cu vremea, mi-am indreptat putin atentia asupra tevilor de evacuare, care au vazut si zile mai bune:
Pentru curatarea lor am ales 1Z Chrom-pflege si o laveta din bumbac
Desi solutia a curatat mare parte din depuneri, cromul s-a distrus si probabil voi si nevoit sa le inlocuiesc. Totusi, arata mai bine dupa tratament:
Vremea tot nu se indrepta, asa ca mi-am luat inima in dinti, am pregatit samponul si am trecut la spalare
40ml de CG Citrus Wash+gloss la 15L de apa, 2BM cu grit-guard pentru galeata de clatire si Cobra Bone pentru spalare.
Cu masina spalata am trecut la decontaminare. Prima parte a constat in inlaturarea oricaror urme de bitum. Sonax Tar Remover si niste lavete de de bumbac m-au ajutat la inlaturarea lor, dupa care am respalat zonele tratate.
Partea a doua, a urmat decontaminarea cu clay. Am folosit Sonus Green clay si ONR pe post lubrifiant si o laveta Dodo Soft touch pentru a sterge urmele de ONR. Sper surprinderea mea masina era destul de putin contaminata, desi in urma cu vreo luna parea ca dau cu mana pe smirghel nu pe vopsea. Foarte ciudat...
Vremea isi revenise, a aparut si soarele asa ca o parte din emotii au mai disparut :)
Asa ca am scos Kestrel-ul DAS6 si un spot pad si am inceput prin polish-area stopurilor, care aratau cam obosite
Cu un spot pad Lake Country de polish si o combinatie de Menzerna IP PO85RD3.02 si FF PO85RD le-am redat stralucirea si culoarea :) Au mai ramas cateva swirl-uri mai adanci dar corectia totala nu isi avea rostul, imbunatatirea realizata era foarte buna
Vopseaua era in stare bunicica, neavand multe defecte, mai mult niste urme foarte fine de la lavetele cu margine satinata :(
Cum aveam de gand sa incerc noua ceara Clearkote Carnauba Moose Wax, era musai sa folosesc inainte Clearkote Red Moose Glaze pentru cele mai bune efecte :)
Combinatia folosita a fost un pad Sonus SFX2 de polish, CK RMG si putin Menzerna FF PO85RD pentru a-i da putina putere de taiere.
Am lucrat pe zone maricele, rapid si fara a insista prea mult. Polish-ul fiind foarte fin, in cantitate mica si cuplat cu pad-ul de polish, mai dur, nu era nevoie sa-l lucrez mult timp.
Partea stanga polish-ata si dreapta neatinsa:
Bineinteles, lavetele de MF au fost nelipsite, incercand cu aceasta ocazie pe indelete lavetele coreene, care si-au facut datoria foarte bine.
Apoi am aplicat ceara...
...si am asteptat sa se usuce.
Intre timp m-am mai ocupat de cateva detalii, cum ar fi curatarea geamurilor, cu CG Window Clean si aplicarea solutiei de curatare din kitul Carlack68 apoi fiind urmat de sealant-ul pentru geamuri.
Am aplicat Nigrin Gummi Pflege pe chedere, care desi arata bine dupa aplicarea initiala, se usuca repede si efectul dispare
Sonus Trim&Motor Kote aplicat pe (putinele) plastice nevopsite
Dupa ce Carlack Glass sealant s-a uscat, am indepartat reziduurile cu putina apa si o laveta de MF
Am tratat anvelopele cu Poorboys Natural Look (care dupa 2-300km inca arata bine, mat pe anvelopele din fata si satinat pe cele de pe spate)
si niste FK1000P pe jante, pentru protectie (aplicata putin cam gros :) )
Apoi pozele de final, multe :D
Controlul de calitate :)
Mai am multe de facut vara asta. Rotile trebuie date jos si curatate, la fel ca si contr-aripile, una din jante trebuie sa o revopsesc partial, etrierii trebuie si ei revopsiti, motorul curatat, interiorul trebuie sa treaca printr-un detailing complet si mai vedem noi, timp sa fie :)
Felicitari Toni, a iesit foarte bine. Am gasit multe informatii utile pe blogul tau. Keep up the good work! Si nu uita sa ne mai impartasesti din invatamintele tale :) .
RăspundețiȘtergere